zondag 21 februari 2010

Uranus


We hebben ondertussen geleerd dat heteroseksuele mannen van Mars komen en hetero vrouwen van Venus. Er zijn ook figuren, gelukkig uitzonderingen, die van Uranus komen.
Ik heb tegenwoordig met zo iemand te maken bij de Gele Onderzeeër. Het ziet er uit als een platgetrapt insect en het mompelt onverstaanbaar. Zijn toon klinkt beschuldigend of verwijtend, dat is het enige dat je kunt opmaken van het gereutel dat uit zijn mond kwijlt.
De eerste keer dat ik hem in actie zag tijdens een werkoverleg voelde ik al direct een ongelofelijke irritatie opkomen. Hij voert de eindredactie dus als er fouten in de tekst zitten die in de krant geplaatst is, is dat zijn verantwoordelijkheid. Hij verwierp dat en gaf gelijk anderen de schuld. Onverstaanbaar en zonder iemand aan te kijken.
Volgens HS snakt die man naar liefde en genegenheid. Je ziet het vaker bij mensen met een extreem vervelend gedrag, ze willen iets, aandacht, complimentjes en bereiken het tegendeel. Die kerel wil waarschijnlijk schouderklopjes maar ik kreeg sterk de neiging hem een schop te geven. En dan is hij weer verongelijkt en wordt zijn gedrag nog ergelijker. Hij zit in een vicieuze cirkel.
Laatst vroeg hij me om CBS-cijfers bij een stukje dat ik had geschreven. Ik snorde het op, maakte er een klein artikeltje van en mailde het naar hem. Een paar minuten later hoorde ik hem pruttelen. Het duurde even voordat ik besefte dat hij het tegen mij had. - Het past er niet in?- -Wat?- -Het past er niet in?- Ik keek over zijn schouder en begreep toen pas wat hij bedoelde te zeggen: - Het zijn te veel woorden- - Weet je wat-, stelde ik voor,- je laat de eerste 2 zinnen en de laatste zin staan. De rest gooi je eruit. Het is genoeg informatie en het past precies.-
Pruttel, pruttel, pruttel. Wie is hier nu de eindredactie?
Ik voorzie een hevige aanvaring in de toekomst want het kostte me nu al moeite me in te houden. Terwijl ik over het algemeen toch een diplomatiek persoon ben. Dat krijg je als je met alleen maar mannen in een onderzeeër zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten