zondag 26 juni 2011

Bob heeft lekkere trek

Zen-moment van Bob

 Arme Bob, gisteravond merkte ik dat alle brokjes en blikjes op waren. En Bob had trek in iets lekkers. Hij is zo kieskeurig. Ik zocht in de keukenkastjes en vond een blikje tonijn. Hij haalde zijn neus ervoor op.

Vanochtend stond ik op en Bob bleef maar rondjes om me heen lopen en zielig te piepen. ´Dat arme beest´, dacht ik, ´hij is helemaal uitgehongerd.´ Ik googlede de openingstijden van de Vomar. Op zondag is hij al om 10 uur open. Heerlijk. Ik nam mijn boodschappenkarretje en liep richting winkelcentrum. De Vomar op zondagochtend is een rustgevende plek. Hij is onlangs gerenoveerd en heeft fijne, ruime paden en veel koopjes. Ik vond er Indische cake. 70 % minder vet, staat erop. Het is een kruidige cake die niet zwaar op de maag ligt. De meest therapeutische afdeling is die van de schoonmaakmiddelen. Je kunt er spuitbussen tegen alle vlekken vinden. Maar ook heerlijke sprays die het strijken vergemakkelijken en de was een lekker geurtje geven. Ik sta daar altijd even stil en doe dan ademhalingsoefeningen. Mijn Zen-moment.

Maar nu had ik haast. Ik had thuis een wanhopige kater zitten. Ik beende terug, nam nog wat foto´s van de Hollandse luchten. Thuisgekomen rammelde ik met de kersverse brokjes. ´Bob, Bobje´, riep ik, mijn stem galmde over Steigereiland. Tien minuten later kwam hij binnenkakken en ging languit in de gang liggen. Pas toen ik hem optilde en bij zijn voederbakje zette nam hij 2 brokjes. Daarna ging hij op zijn uitkijkpost zitten en viel in slaap. Hij had, zoals gewoonlijk, alleen maar lekkere trek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten