vrijdag 10 juni 2011

Een taakje voor de man

             Een taakje voor de vrouw, elke dag mediteren in een mooi landschap

'Are you a stay-at-home mom?', vroeg Oprah aan een moeder van een zesling. Nee, ik heb er nog een full-timebaan naast, nou goed. Dr. Phil zegt altijd dat het werk van een moeder gelijk staat aan 2 fulltime banen. Omdat het 24 uur per dag door gaat.

De VPRO had gisteren een thema-avond over tweeverdieners. Ik hou er niet van maar zapte langs een kringgesprek van stellen. Eén vrouw beweerde: 'Vrouwen willen altijd dat hun man meer doet in het huishouden. Maar als hij dan meehelpt is het nooit goed. Hier ligt een taakje voor de vrouw, prijs hem inplaats van hem te bekritiseren.'
Welja, weer een taakje erbij. Leer goed schoonmaken, dat lijkt me een uitstekend taakje voor de man. Want die vrouw zeurt niet om het zeuren. De meeste mannen hebben nu eenmaal geen kaas gegeten van afwassen, stofzuigen of kleding wassen. Ik ken ze die de vaat nat in de kast zetten. Of de was te heet wassen en de vloerdweilen zonder eerst te stofzuigen zodat het vuil zich alleen maar verspreid. Of de onderkant van de borden niet afwast. Vind je het gek dat vrouwen dan zeggen, laat mij het maar doen.

Ik weet niet of schoonmaken in de genen zit. Ik heb in mijn leven maar één man meegemaakt die netter was dan ik. En dat was een heel vervelende kerel. Terwijl de meeste vrouwen die ik ken veel georderner zijn dan ik. Die sorteren zelfs schroeven, moeren en spijkers.
Eigenaardig is dat, het zijn altijd vrouwen die elkaar bekritiseren inplaats van solidair te zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten