donderdag 6 maart 2014

Blanche, de bench


Blanche in de bench

Een bench is toch onontbeerlijk als je een onzindelijk puppy hebt. Ik moet eens meten hoeveel kilometers ik in dit huis afleg. Het trapgat heb ik gebarricadeerd, zodat ik mijn benen telkens hoog op moet trekken om de kamer in te stappen. Ik geef HS koffie op de benedenverdieping, Bob krijgt eten op de begane grond en Blanche woont op de eerste. Wasje doen beneden, boterham eten in de keuken, was uit de machine, ophangen op het terras enzovoorts. Trappen, trappen, trappen. Hoef ik niet naar de sportschool.

Die bench kwam vandaag binnen en Blanche ging er zonder problemen in zitten. Ik had een balletje voor haar gekocht dat ze onmiddellijk apporteerde! Vanochtend was ze niet te stoppen en raasde door de kamer. Daarna ging ze gewoon door op de bank tot ze er af viel en beduusd bleef zitten. Kop gestoten, ze zag even sterretjes. Ze stoot trouwens voortdurend haar kleine hoofdje aan tafelpoten enzo. Ik laat haar op het terras spelen waar ze in de weer is met takjes, die verzamelt ze. De drempel naar de kamer is eigenlijk te hoog voor haar. Maar ze klimt erop en stort zich dan de woonkamer in onder luid gejammer. HS wil een hashhond van Blanche maken. We zien wel wat ze later wordt.

Blanche, hobby: takjes en blaadjes verzamelen voor mijn plakboek

Bob wil niet met haar spelen. 'Graag of niet', denkt Blanche

Geen opmerkingen:

Een reactie posten