zaterdag 29 maart 2014

Zwaaien naar het gepeupel

Wat wil een mens nog meer? De was wappert, de viooltjes zijn geplant en de hond is tevreden.  Nu alleen Bob  geruststellen dat ik nog evenveel van hem hou.

Sinds Blanche in mijn leven is gekomen, behandelt de buurt mij als de koningin. Er wordt naar me gezwaaid, mijn naam wordt geroepen, op straat spreken mensen me aan, geven me een hand en stellen zich zelfs voor. Een moslima was zo vertederd door Blanche maar telkens als ze haar wilde aaien, deinsde ze met een gilletje terug. Ze riep zelfs haar vriendinnen erbij. Vijf vrouwen met hoofddoekjes die in het Marokkaans kirden bij het zien van Blanche en haar lieve woordjes toefluisterden. Vanavond kwamen we een pup van 10 weken tegen, een baby van wel 7 kilo. Hij kende zijn eigen kracht niet en plette Blanche die angstig begon te piepen. Een mini-baby en een reuzebaby.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten