maandag 14 juli 2014

Brits bezoek

Blanche vangt muis
Een hond heeft weer andere problemen dan een kat. Blanche heeft last van haar anale klieren. We bezochten vanochtend de dierenarts. Zij constateerde ook dat ons hondje een dubbele rij slagtandjes heeft. De melktandjes zijn blijven zitten en zullen operatief verwijderd worden. Eén van haar achterpootjes zit niet goed in de kom. Dat proberen we te verbeteren met oefeningen.
Blanche heeft een onderbeet die haar ongeschikt maakt als schoonheidskoningin. 'Bestaan er geen hondenbeugeltjes?', vroeg ik aan de arts, voor de gein. Ja, die bestaan. Ze zorgen echter voor ontstekingen omdat ze moeilijk schoon te houden zijn.


Ik geloof dat Blanche het hondje-Pietepaf stadium voorbij is nu ze wat groter is. We worden niet meer voortdurend staande gehouden door bewonderaars. Ze is wellicht iets minder schattig maar wel veel meer een gezelschapsdier in plaats van een ongeleid, poepend en piesend projectiel. Ze tippelt vlot mee, het bijten in handen en voeten heb ik bijna afgeleerd en vaak ligt ze gezellig bij me op een botje te bijten. Tevreden. Zo'n botje houdt ze meestal in haar bekje alsof het de eeuwige peuk van Lucky Luke is. Heel nonchalant.

Ik keek vanochtend uit het raam en zag een cameraploeg. Is dit nu die presentator van dat Britse tv-huizenprogramma?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten