donderdag 10 juli 2014

Drijftuintjes

 
 
De Woningbouwvereniging had geld beschikbaar gesteld voor huurders met een plan om de 'participatie', 'gemeenschapszin' en duurzaamheid van hun buurt te verhogen. De buren kwamen op de proppen met drijftuinen en laat de WBV dat nu een geweldig plan vinden. Onze buren waren de initiatiefnemers en hebben ervoor gezorgd dat er materiaal bezorgd werd, een enorme hoeveelheid aarde onder andere. Ze huurden deskundige drijftuinexperts in die het vak nog geleerd hadden van de grote Robert Jasper Grootveld. Die zit nu op een drijftuin in de hemel.

Ze waren een hele zaterdag bezig en toen ze klaar waren kwamen de meerkoeten aangezwommen. Die verkeerden in de veronderstelling dat het broedplaatsen waren speciaal voor hen. Er is nu gaas om de tuintjes gespannen zodat er ook werkelijk wat groeit.

Gisteren kwam een afvaardiging van de WBV, een struise vrouw (woorden van de buurman), en twee meisjes die communicatiewetenschappen hadden gestudeerd en nu een fijne baan hadden bij de WBV. De struise vrouw hield een kort toespraakje. Dat het toch wel heel bijzonder was dat op Steigereiland de buren zo goed met elkaar omgaan en samenwerken. Ik stond er een beetje voor joker bij want ik had niets bijgedragen. Maar goed, er was ook nog wat geld over voor een hapje en een drankje.

Ik ben helemaal niet zo'n participatietype maar hoorde wel van iedereen dat ze zo blij zijn dat ik Blanche heb aangeschaft. De buurt is gek op haar, baby's, peuters, kleuters, pubers en volwassenen. Dat zie ik dan als mijn bijdrage aan de goede eilandsfeer.

De buurman vertelde dat hij een handvol zaadjes in zijn drijftuin had gegooid). Goed idee, het is een beetje laat in het seizoen. Toch de moeite waard om het te proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten