zaterdag 5 juli 2014

Voetbal is geen oorlog



Er heerst zo'n fijne rielekste sfeer in het land. Dankzij het WK voetbal. Waar je ook naar toe gaat, iedereen loopt in het oranje. Marokkanen, Surinamers, Filipijnen. Er wordt massaal naar de wedstrijden gekeken. De ramen staan open dus je hoort de reacties van de hele buurt. Jammer dat dit samenhorigheidsgevoel verpest wordt door de berichtgeving over de anti- Zwarte Pietlobby. In de zomer! Ik lees het niet meer want die lui hebben ten eerste een probleem gecreëerd dat er niet was. En ten tweede, en daar zou je ze voor kunnen aanklagen, het zijn haatzaaiers. Mevrouw Shephard van de VN heeft onlangs ons land bezocht en eist herstelbetalingen.

Ik bespreek met andere hondeneigenaren de wedstrijd, de tactiek, het meesterlijke optreden van Van Gaal. Zonder dat ik er verstand van heb. Heerlijk. En 's avonds meediscussiëren met de mannen van VI Voetbal, lachen om de flauwe grappen van Van der Gijp. mee mopperen met Derksen en af en toe mijn buurman stompen á la Jan Boskamp. En dan die rare verslaggeving vanuit Brazilië van ene Sierd de Vos. Ook altijd prettig als Wim Kieft aanschuift, de schat. Of je lekker ergeren aan de onvermijdelijke Nico Dijkshoorn.


Er zijn ongetwijfeld mensen die turven en vinden dat er te weinig allochtonen in het programma zitten. Gelukkig barst het in de elftallen van de aantrekkelijke negers, Latijns-Amerikanen en andere getinte jongens. Ik pleit voor elk jaar WKVoetbal= geen oorlog.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten