donderdag 17 juli 2014

Update Blanche

Blanche is nog wat suffig. Bob houdt het in de gaten
Woensdag 16 juli, 15.00 uur: Kijk nou, ons dappere Blanchie is weer thuis. Haar smoeltje zit nog onder het bloed. De dokter wilde het schoonmaken maar dat liet ze niet toe. Ze heeft methadon toegediend gekregen, cavia-dosering. Bob voelt dat er iets aan de hand is.

Ondertussen is ze alweer een paar uur thuis en haar eigen drukke, nieuwsgierige zelf. Ze ziet er nog enigszins verfomfaaid uit, aan haar eetlust mankeert niets.


Blanche heeft nog steeds de gewoonte om op een dekentje te sabbelen, als een baby



Donderdag 17 juli

Ze heeft alweer gezwommen

Mijn consequente opvoeding van Blanche begint zijn vruchten af te werpen. Ik moet eerlijk zeggen dat het me zwaar tegenviel, een puppy. Vooral de eerste maanden, 12 keer per dag de deur uit en dan nog in huis plassen. Ik merk dat overal een logische reden voor is. De hond is voor rede vatbaar. Ze is met weinig tevreden, speelt uren met een plastic flesje. En je kunt haar dingen leren. Laatst stonden we bij het stoplicht. 'Wacht', zei ik. Ze ging zitten en wachtte tot ik 'Ja' zei. Probeer dat met een kat, dan kun je lang wachten.

We liepen naar het Diemerpark en kwamen een beroemde acteur tegen die zijn Jack Russeltje uitliet. We maakten een praatje en wandelden verder naar het 'uitren' gebied. Daar zaten wel 40 konijnen een beetje dom voor zich uit te staren. Ze hupten rielekst de bosjes in toen ze Blanche op zich af zagen rennen. Ik zag aan haar huppelende tred dat ze alleen wilde spelen, niet jagen. Links van het rengebied waren tractoren een stuk land naast het voetbalveld aan het bewerken. De sporters hebben een parkeerplaats geĆ«ist omdat zij tien minuten lopen van de IJburglaan niet acceptabel vinden. Dergelijk agressieve automobilisten rusten niet voordat heel Nederland geasfalteerd is, zij vinden dat hun recht (wij betalen toch wegenbelasting). Mensen met een grote bek winnen altijd. Zinloos om je daar tegen te verzetten. Het water is ook al overgenomen door hufters in speedboten en waterscooters. 'They paved Paradise and put up a parking lot', zong ik zachtjes. Niet dat het Diemerpark een paradijs is, als stadsmens ben je blij met elke centimeter 'uitrengebied'. 


'Het gehaktballetje met oogjes' (HS) is uitgegroeid tot een schoonheid




 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten