zaterdag 16 juli 2011

Booker T

Racisme bestaat niet in goede muziek. Booker T and the M.G´s waren, net als Sly Stone and the Family, een mix van blank en zwart


We waren met z´n vieren op zangles dus de juf leerde ons 4-stemmig zingen. Zij had een song van Katie Melua uitgezocht, Crawling up a hill. De singer-songwriter kende ik nog niet. De juf zong ieders partij apart voor die wij braaf om de beurt herhaalden. Toen wij echter alle vier tegelijk moesten invallen, werd het een kakofonie. Ik ga altijd meezingen met de persoon die het dichtst bij me staat. ´Stop!´, riep de juf. (Ze was best wel aardig maar soms verloor ze haar geduld en werd ze furieus. Wij werden daar heel lacherig van. Dat duldde ze niet. Het kostte ons de grootste moeite ons te verbijten. Het studiootje was niet groter dan 2 bij 2 en een half meter. Je kon geen kant op met je slappe lach). Ze liet ons weer apart zingen. Zodra we alle vier onze monden open deden, raakten we de klus kwijt. Ik realiseerde me dat ik helemaal niet van 4-stemmig zingen houd, het is net hogere wiskunde. Of je moet de Beach Boys zijn. Bovendien was dat liedje van Katie Melualiedje gewoon heel stom. Bijna alle liedjes van Katie Melua zijn stom. Ik hou helemaal niet van Katie Melua.
Ik heb het even nagekeken, Crawling up the hill bestaat uit 9 coupletten die allemaal weer anders gezongen dienen te worden en 4-stemmig.

Every morning 'bout half past eight,
my mamma wakes me says
"don't be late",
get to the office, tryin' to concentrate,
my life is just a slow train
crawling up a hill.

Mensen, houd het simpel

Ik zit nu, bril en koptelefoon op, volumeknop op 10, naar de meest recente aflevering te kijken en te luisteren van Daryl´s House met als gast Booker T, je weet wel, van de MG´s. Had ik maar een instrument leren bespelen. Wat een lol hebben die jongens. Ik ben niet zo gek op instrumentale muziek maar Green Onions is één van de uitzonderingen. Ik word helemaal gelukkig van die lachende gezichten.

Booker T en Daryl Hall

Daryl´s favoriete liedje wordt simpelweg tweestemmig gezongen zodat ik ook mee kan doen. Never, never found me a girl that loves me like you do, you do
Daryl´s favorite song

Booker T anno nu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten