dinsdag 26 juli 2011

The living dead

Vlug terug naar de normale wereld


Af en toe reageer, via Woningnet,op een sociale huurwoning. Met een sociale huur. Het schamele aanbod bestaat uit ruimtes van 29 vierkante meter, gehorig, zonder berging voor 349 euro. Invaliden, bejaarden, junks en daklozen hebben voorrang. Laatst werd ik zowaar uitgenodigd voor de bezichtiging van een benedenhuis met tuintje aan het Gaasperplas. Ik volgde een ingewikkelde route ( werkzaamheden aan de metro tussen CS en het Amstelstation). Op IJburg stapte ik op bus 66 naar de Bijlmer. Je rijdt gelijk door het platteland en ziet grazende koeien in een weiland. Bij Ganzenhoef  nam ik bus 41 naar het eindpunt. Om de hoek vond ik de woning. Hij was onderdeel van een zorgcomplex, het parkeerterrein stond vol Canta´s en ik werd bijna omver gereden door een scootmobiel. Een kwijlend oudje staarde me aan. Ze was vergeten dat er zulke jonge mensen bestonden, of zou ze gedacht hebben dat ik haar nieuwe roommate was?

De woning zelf was wel aardig maar lag geklemd tussen aanleunwoningen. En was dus zelf ook een aanleunwoning. Nu ken ik toevallig iemand die in een dergelijke complex zit. Zij vertelde me dat er elke dag wel een bewoner dood uitgedragen wordt. HK zijn opa werd door zijn kinderen op z´n 56ste in een bejaardenhuis gedumpt. Dat schoot allemaal door mijn hoofd.
Ik wist niet hoe snel ik er weg moest wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten