vrijdag 8 juli 2011

Transport

Zuiderzeeweg


Gisteren had ik een afspraak in Sloterdijk. Als alles meezit is dat een ritje van een half uur. Tram 26 en dan een stukje trein. Ik was voor alle zekerheid vroeg van huis gegaan. Je hoeft nooit lang op de tram te wachten dus na 2 minuten was ik onderweg naar het station. Maar ik was nog niet gaan zitten of de conducteur riep om dat hij niet verder ging dan de Zuiderzeeweg, in verband met een ongeluk. Ik had er, met mijn telepathische gave, een voorgevoel van. Maar ik had het stemmetje in mijn achterhoofd genegeerd. Het enige dat je dan kan doen is bus 37 nemen die vanuit noord naar oost rijdt. Die bus vermijd ik liever. Hij komt om de 25 minuten, de halte is aan een snelweg en de bus zit altijd vol met moeders met kinderwagens, ongewassen mannen of groepen schoolkinderen.
Later bedacht ik me dat ik uit had kunnen stappen bij het Muiderpoortstation of tot het eindpunt van 37, het Amstelstation. Ik vond dat zo omslachtig en bovendien was het maar de vraag of ik op tijd op de afspraak zou zijn. Ik heb maar afgebeld. Interessant verhaal, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten