maandag 4 juli 2011

Hobby´s


Vanochtend bezocht ik het plantenmarktje op het Amstelveld en vond daar de plantjes met de gele bloemetjes waar ik al jaren naar op zoek was. Ik had ze namelijk op mijn terras op Wittenburg. Ze bloeiden vanaf de lente uitbundig, namen een rustpauze, en bloeiden tot en met oktober. Uitbundige bloeiers, stond er op het kaartje. De verkoper zei ten overvloede: ´Mevrouw, ze bloeien uitbundig.´ Geeft u er dan maar drie.

Uitbundige bloeiers
Dat Amstelveld is een paradijs voor de grijze golf. Ik zag voornamelijk vrouwen van mijn leeftijd met verstandige schoenen. Als de hormonen het laten afweten, gaat men tuinieren. Of zonnepanelen installeren. Of een hond nemen. Of alledrie.
Ik was nog net op tijd voor de Oost-Indische kers. ´Wilt u hangers of klimmers?´ Laat ik eens een keer klimmers nemen. Ik zag nog allerlei plantjes  die ik overwoog mee te nemen maar ik hield me in. Ik heb nu 1 oleander, 2 bloeiende hortensia´s, de uitbundige bloeiers, o-ikers, lavendel en kruiden. En geen naaktslakken! In onze vorige woning klommen de naaktslakken naar de 3e verdieping en aten het kattenvoer op. ´ Zou ik deze planten in de tuin hebben geplant, dan zouden ze binnen twee dagen verdwenen zijn´, kon ik niet laten op te merken.  HS:´Ik wil niets meer over die tuin horen.´ Ik ook niet.
Hans beoefent zijn technische hobby

Hans en een klassieke hortensia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten